Η Δομή υποστήριξης του Εθνικού Αγροτικού Δικτύου (ΕΑΔ), Μονάδα Ε΄ της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΠΑΑ 2007-2013, προβαίνει στη διεξαγωγή πανελλήνιου διαγωνισμού με σκοπό τη βράβευση δικαιούχων συγχρηματοδοτούμενων έργων του ΠΑΑ 2007-2013, με προθεσμία υποβολής αιτήσεων την 21η Σεπτεμβρίου 2014, ημέρα Δευτέρα.
Από την Δομή και την Συντονιστική Επιτροπή του ΕΑΔ καθορίστηκαν τρεις κατηγορίες έργων που μπορούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό:
- Καινοτομία και ανάπτυξη της υπαίθρου
- Νεανική επιχειρηματικότητα
- Βελτίωση της ποιότητας ζωής στην ύπαιθρο
Τρία έργα για την κάθε κατηγορία θα επιλεγούν από σχετικές επιτροπές αξιολόγησης, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων. Την σειρά κατάταξης για τη βράβευση των έργων αυτών θα καθορίσουν, με ψηφοφορία, οι συμμετέχοντες σε ειδική εκδήλωση που θα διοργανωθεί για το σκοπό αυτό. Παράλληλα, οι βραβευμένοι θα τύχουν δημοσιότητας μέσα από τους διαδικτυακούς τόπους και εκδόσεις, τόσο του ΕΑΔ όσο και του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Αγροτική Ανάπτυξη, ώστε να εμπνεύσουν με το παράδειγμά τους εν δυνάμει δικαιούχους στη χώρα και σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Η διαδικασία απονομής των βραβείων δεν θα αποτελεί απλά ένα διαγωνισμό, αλλά θα αποσκοπεί στην αύξηση της ενημέρωσης σχετικά με την ποιότητα των έργων που υλοποιούνται και συγχρηματοδοτούνται από το ΠΑΑ 2007-2013, με τα αποτελέσματα αυτών και στην επιβράβευση της προσπάθειας και της επιτυχίας.
Αναλυτική πρόσκληση καθώς και αίτηση συμμετοχής μπορείτε να βρείτε στον διαδικτυακό τόπο του ΕΑΔ: www.ead.gr
Πληροφορίες -Τηλέφωνα: 210 5275038 (κα Αιμιλία Παύλου), 2105275027 (κα Γαβριέλα Μιχαήλ), E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Results of Cedefop’s monitoring report on progress towards a common European strategy on vocational education and training (VET) as set out in the 2010 Bruges Communiqué will be discussed at a conference organised by the Centre and European Commission’s Directorate General Education and Culture (DG EAC) on 29 and 30 September in Thessaloniki.
The Bruges communiqué relaunched reform of VET in the European Union (EU) in 2010. Following the economic crisis, the communiqué marked another significant step in European cooperation in VET. Member States, joined by other European countries, the European Commission and social partners set out strategic objectives for the period 2011-20 supported by ‘short-term deliverables’ to be achieved by 2014.
As part of this vision, the communiqué foresaw flexible, open and innovative learning methods, supported by well-qualified teachers and trainers, state-of-the-art facilities and backed by enterprises and the social partners.
But how far have we come? At the conference 'Building European VET - Time to move on', European, Member State and social partner policy-makers will reflect on the progress made together with VET experts, providers and learners.
Cedefop will briefly present the major findings of the VET monitoring report, after which debate will shine a light on specific issues affecting progress towards the Bruges objectives. Through work in groups and panel discussions, participants will share country examples, exchange experience from the 2010-14 period and come up with valuable knowledge that can be used in countries and at EU level to move closer to common goals.
For more information and to register, visit the conference website (registration deadline: 8 September)
Cedefop Director James Calleja praised Malta’s efforts to draft a national quality assurance framework for further and higher education based on the Standards and guidelines for quality assurance in the European higher education area (ESG) and a European quality assurance in VET (EQAVET) perspective.Mr Calleja was one of three ‘international critical friends’ invited by Malta’s National Commission for Further and Higher Education to address a consultation conference on 25 July. Over 165 participants discussed the draft framework, which includes elements of both the ESG and the EQAVET principles.
In his address, the Cedefop Director spoke about the holistic approach of the framework policy, aiming at a quality culture that cuts across vocational training and training (VET) and higher education (HE). He referred to its added value of permeability between VET and HE and its link to other European tools.
Mr Calleja said that with synergies between European tools being challenged by practice in actual education and training situations, quality assurance is an important bridge that links the learning outcomes approach, the credit system, the certificate supplement and the multidimensional role of the national qualifications framework.
The framework is ‘a tangible attempt at building trust in Malta’s qualification system at national, European and global scale; it predetermines sound, robust qualifications based on a learning outcomes approach, which in VET’s case should take occupational standards into account; it establishes a forum for sharing expertise and experience from different educational sectors and quality control of qualifications at national level, as well as a point of reference and a referencing device.’
Mr Calleja called the document a laudable example of how European tools can generate synergy, of how the text itself communicates a culture that stakeholders could find noteworthy in their efforts to attract more learners to VET and HE, of how a quality culture is built more effectively and nationwide and for quality agencies to be at all times in a learning ‘mode’ to implement the framework policy better.
He added: ‘The quality framework is a first step towards building a national culture for quality that grips all forms of learning. This in itself is a challenge; only experience of implementing a quality assurance framework policy will illustrate the extent to which we can claim that synergies between European tools work efficiently and effectively.’
The one-day conference was characterised by strong participation of social partners, private training providers in vocational training and higher education as well as non-governmental organisations providing informal and non-formal learning.